NÅGOT HELT OVÄNTAT

Är så sjuuukt förbannad och besviken över en del som har med hästarna att göra nu. Känns dumt att skriva ut allt här för jag vet inte vilka som läser och det är inte helt säkert att det blir som planerat. Kort och gott så kör klubben över oss och tar beslut gällande oss utan att fråga vad vi egentligen vill. I alla år har allt varit perfekt med stallet och hästarna. Har haft allt på en ball nivå som jag trivts med utan att det blir för mycket eller för lite häst, och klubben har vart mitt hjärta och själ under mångamånga år. Har spenderat tiotusentals timmar i stallet och alltid ställt upp när det behövts, framförallt när jag var mindre. Det har vart mitt andra hem och jag har lärt känna sjukt mycket vänner genom stallet och det är jag galet tacksam för. För ett tag sedan hände något och jag tycker bara det har blivit värre och värre. Vi har väldigt lite att säga till om och våran frihet och utrymme att påverka krymper för var dag som går känns det som. Tyvärr brinner jag inte lika mycket för det längre, iallafall inte utifrån de förutsättningar klubben ger oss och i nuläget och jag vet faktiskt inte vad jag vill göra. Vi har iallafall lämnat in ett klagomål till styrelsen och det känns faktiskt som den sista utvägen, trist men sant. Det har vart en så stor del av mitt liv och det känns väldigt tråkigt att kanske lägga ner allt men så känns det faktiskt just nu, jag lägger hellre av helt och hållet än att låta dom köra över oss. Hade egentligen velat publicera mailet Lovisa skrev här för det var verkligen klockrent och tog upp alla de punkter vi är missnöjda med men vet ej om det är en så bra idé. Lite luddigt kanske men tänker inte ordentligt nu, allt är så oklart. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0