TRUE SHIT

Jag har kommit på att jag är verkligen ingen pluggmänniska. I grundskolan var det helt annorlunda och jag skulle aldrig nöja mig med ett G eller VG men samtidigt var alla i klassen så extremt lata att man inte hade någon press på sig eftersom ingen jävel jobbade arslet av sig. Samtidigt var allt enkelt och icke tidskrävande, raka motsatsen till vad det är i dag. Jag går i en pluggklass på en pluggskola men har ändå turen att gå i en klass där fler är som mig, annars vet jag inte vad jag hade gjort.... Jag är inte den som skulle säga nej till en kompiskväll för att plugga ikapp den där extra sidan i matten bara för att hänga med, verkligen inte. Att göra saker och träffa människor jag tycker om ger mig drivkraft till att orka med plugget och som det ser ut nu är skolan inte prio 1. Det är klart jag tycker skolan är viktig, det är inte det jag säger utan jag menar att jag inte är beredd att lägga ned den tiden det krävs för att få A i alla ämnen, har liksom insett att det finns roligare och framförallt viktigare saker här i livet. Jag har lurat mig själv alldeles för länge och bangat roligheter alldeles för många gånger och intalat mig själv att jag måste plugga, men får jag något gjort? Svaret är NEJ. Jag har till och med tappat kontakten och glidit ifrån de som betydde allra mest för mig för bara några månader sen och det är något jag verkligen ångrar. Det är verkligen dags att ta tag i det här och strukturera upp mitt liv, i somras var allt perfekt så skall sträva efter känslan jag hade då, det blir säkert bra... Vet knappt vad det är jag skriver, vet bara att jag är så sjukt skoltrött och har 2 prov imorgon jag egentligen borde plugga till men istället sitter jag här med datorn. Hittade min spellista från 2011 och till och med den lockar mer än de där satans dokumenten jag vet att jag egentligen borde läsa.... Kanske är detta bara en fas men samtidigt hoppas jag inte det, jag vill inte vara den där tjejen som lägger ner all tid på skolan....

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0