ÅHH JAG VILL FYLLA ARTON!!

Är galet avensjuk på mina vänner som fyller eller redan har fyllt 18, och alla bilder dom lägger upp från krogen gör ju inte precis saken bättre... Fatta vad mäktigt att vara arton och få vara helt oberoende av andra. Att få bestämma över sig själv helt och hållet, typ kunna dra iväg vart man vill utan att be om lov. Tänk att få gå ut lagligt, skaffa körkort, ha rösträtt och få köpa folköl på ica, frihet säger jag bara!! Fast det känns ändå skrämmande på något sätt, tänk allt ansvar man förväntas ta och att faktiskt betraktas som vuxen på riktigt, det är läskigt tycker jag. Jag tyckte typ det var stort att fylla tretton, att vara tonåring var ju hur ballt som helst då. Sexton skall vi inte ens snacka om, hade drömt att få övningsköra sen dagen jag fyllde femton typ. Vart fan tog åren vägen, hur kunde vi växa upp så snabbt och hur kan 95orna redan fylla arton!? Jag känner mig fortfarande som den lilla fyraåriga busungen vars favoritställe var på pappas axlar, då min syster var min bästavän och mina största idoler var mamma och pappa. Det kanske är tur ändå att det är ett och ett halvt år kvar....

Kommentarer
Postat av: mathilda bästa lillasyster <33333

du får iallafall inte flytta hemifrån i 18 års ålder

2013-03-04 @ 15:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0