HÄSTNÖRD

Funderar på hur jag ska göra med ridningen. En del av mig säger att jag ska sluta efter sommaren och en annan del säger att jag ska fortsätta. Efter sommaren kommer jag inte få rida ponny längre då jag är förstor och snart för gammal, så istället vill dom göra typ en "young rider" grupp för oss i tävlingsgruppen. Våran tävlingsgrupp har hela tiden varit den bästa ponnygruppen men nu kommer vi hamna i andra hand bland storhästarrna. För det första kommer skillnaden vara STOR då jag typ aldrig hoppat storhäst seriöst och för det andra verkar det skittråkigt. Jag tycker hela charmen med hoppningen är actionen och buset och det är något de flesta storhästar saknar, jag lockas inte av att styra runt en bana på en häst som gör exakt det man ber den om. Låter kanske skevt men tror de flesta som håller på med hästar fattar vad jag menar.
 
Jag brinner inte för det längre men samtidigt har det varit en så stor del av min barndom att det kommer kännas fett tomt om det försvinner, det har liksom alltid funnits där. Jag vet att jag kommer sakna det men samtidigt finns det så mycket annat jag vill göra som jag inte har tid med i nuläget plus att jag verkligen vill satsa på skolan. Tyvärr går jag ju en linje som kräver massa plugg och mer kommer det bli i tvåan, tyvärr är det svårt att få tid för allt jag borde göra då jag är sämst på att strukturera dagarna. Blev det kanske en lite luddig text men jag hoppas ni förstår vad jag menar, ni andra kan väl bara glömma att ni har läst detta! ♫♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0