EN TANKE

En grej jag tänkt på är att man lär sig av att vara borta från vardagen, även fast det bara är ett kort tag. Man saknar grejer man annars tar för givet och lär sig förhoppningsvis ta vara på det bättre i fortsättningen. Vare sig det gäller relationer, aktiviteter eller intressen så är det väldigt nyttigt att vara avskuren från allt sånt ett tag, iallafall för mig. Alltid när jag är ute och reser eller är borta ett längre tag tänker jag efter och funderar över vad som är värt att kämpa för. Nu har jag kommit på hur mycket min familj betyder och det är något jag lätt glömmer av när jag är hemma och är mitt uppe i massa annat. Men nu när jag sitter här i en stuga mitt ute i ingenstans med bara familjen och släkten har jag kommit fram till att det är ganska mysigt faktiskt. Jag saknar dock pappa och kompisarna där hemma men jag vet att det blir extra roligt att träffa dem om man har varit ifrån varandra ett tag. Jag vet nu tillexempel bättre vilka vänner som är värda att behålla och vilka man inte betyder ett piss för. Jag vill verkligen bli bättre på att avgöra sånt och på så sätt bara lägga energi på äkta vänner. Ska verkligen jobba för att bibehålla de relationer jag bryr mig om även fast det är svårt att få tiden att räcka till. Lite luddiga kvällstankar men hoppas ni fattar vad jag menar. ♥ 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0