INSP

Det har varit ganska mycket hästrelaterat på bloggen på sistone och jag antar att det är för att jag har fått upp intresset för hästarna igen. Det känns bra för jag vet att hoppningen är något jag innerst inne brinner för, även fast jag kan tycka att det blir långtråkigt i vissa perioder. Vinterhalvåret tycker jag alltid har varit det segaste som finns, det är väldigt mysigt med julkadrilj och julklappshoppningar men man har inget att se fram emot och det blir lätt tjatigt att bara göra samma sak hela tiden. Vi blir ju väldigt begränsade då vi bara kan rida i manegen för att det är så helvetes kallt i paddocken och jag tror det är då jag tappar suget. Allt är bara grått, mörkt och kallt men när jag tänker efter är det inte bara ridningen jag tröttnar på på vintern utan det är nog det mesta faktiskt. Jag är verkligen en sommarmänniska..... Nu är jag iallafall mer taggad än vanligt och första omgången av Bohuscupen kör igång nu på Söndag, det ska bli jättekul och laget är taggade till tusen!!! Efter en toppenträning idag där alla hoppade super känns det väldigt bra inför söndag plus att vi skall hoppa igenom hästarna på fredag också, wiiiie är så taggad verkligen!! Förra året gick det väldigt bra för oss, första omgången var debut för oss lokalt och vi gick och vann hela lagklassen!!! Lovisa vann även individuellt och jag kom tvåa så det var en väldigt lyckad tävling för GFRKs del. Andra omgången fick vi också en del individuella placeringar men det var precis då Yellow kom in i sin tjuriga fas och vi inledde tävlingen med att gå omkull på framhoppningen.... Inne på banan gick det skit för hon tittade verkligen på allt och det fanns knappt något som inte var läskigt. Tillslut ramlade jag av och vi blev uteslutna så för mig gick det bajs. Dock hade jag så grymma lagkamrater som trots min miss tog oss vidare till final! Detta året känns det jättebra eftersom jag har finaste Alfis som jag verkligen känner utan och innan, har startat så många starter med honom så att jag hade kunnat hoppa honom baklänges i sömnen. Lite krydd kanske med det känns iallafall väldigt bra inför söndag! Detta inlägget blev lite längre och rörigare än jag trodde så avrundar med ett gäng bilder på söta Alfis.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Du förtjänar värkligen att åka med Alf nu mandis<3 det kommer bli så roligt!! Tagga järnet nu puuus

2013-04-11 @ 19:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0